ارتباط تلفنی با ما از ساعت 9 الی 18

051-38684298

سوالات کاربران سامانه پیامک

آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی هست؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری روی سیستم عامل ندارید، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به‌روز شده (فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا و ...) دارید. مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه "فایرفاکس" می‌باشد.

آیا از طریق اینترنت Dial Up هم می‌توانم از این سامانه استفاده کنم؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت؟

بله از طریق هر اینترنتی، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) می‌توانید از این سامانه استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .

سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می‌باشد؟

سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می‌باشد (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه).

تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست؟

GSM Modem یک قطعه سخت‌افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم‌افزار می‌تواند از سیم کارت پیامک ارسال کند. معایب این روش به شرح زیر است:
1. در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کندتر است.
2. به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال، شماره موبایل به جای خطوط مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می‌شود.
3. این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد، در صورتی‌که این سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی می‌باشد.
4. نرم‌افزارهایی که از این روش استفاده می‌کنند قابل به‌روز رسانی نیستند.
5. امکانات این گونه نرم‌افزارها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.
6. عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می‌باشد.

آیا علاوه بر اینترنت می‌توان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود؟

بله، از آنجایی‌که سرور ما در ایران می‌باشد امکان استفاده از سامانه به صورت "اینترانت ملی" امکان‌پذیر است. این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده می‌کنند بسیار کاربردی می‌باشد. برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آی‌پی 87.107.121.51 استفاده نمایید.

پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است، چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی‌که حساب شما منفی است بدان معنیست هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده‌اید، برای این کار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید.

قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت، وارد درگاه بانک نمی‌شود. لطفا راهنمایی نمایید.

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می‌باشد. امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.

پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره‌ای جهت انتخاب وجود ندارد، راهنمایی بفرمایید.

پس از پرداخت وجه، پنل شما فعال می‌شود. اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش "ارسال مدارک" در بالای صفحه می‌باشد. پس از این‌که کپی کارت ملی و قبض یا سند موبایل خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود.

قبل از سفارش خط اختصاصی، آیا امکان ارسال پیام از شماره‌های عمومی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید از طریق بخش‌های ارسال منطقه‌ای، ارسال انبوه، ارسال به کدپستی و ارسال تست، به شماره‌های عمومی سامانه دسترسی داشته و ارسال انجام دهید. دقت کنید که در بخش ارسال انبوه حداقل گیرندگان 10 شماره می‌باشد.

چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیام حجم فایل می‌دهد، لطفا راهنمایی کنید.

سامانه به صورت خودکار فقط فایل‌هایی که حجم آنها کمتر از 200 کیلوبایت باشد را قبول می‌کند. در هنگام اسکن کردن، رزولوشن را روی 72 تنظیم کرده و قبل از بارگذاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید.

در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم، چرا گزینه‌ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد؟

این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده شده است، همانند سیستم‌های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را می‌توانم به دلخواه انتخاب کنم؟ می‌توانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بله شما می‌توانید علاوه بر شماره‌های موجود در پنل، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خریداری بفرمایید.

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد؟

خیر، دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان می‌باشد.

آیا فعال‌سازی Delivery هزینه دارد؟

خیر، گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و به صورت خودکار فعال می‌باشد.

زمانیکه به یکی از شماره‌ها ارسالی انجام می‌دهم، شماره گیرنده را بین علامت ^^ (به طور مثال ^9111111111^) نمایش می‌دهد و پیامی ارسال نمی‌شود. علت آن چیست؟

این مورد به این دلیل است شما یک لیست ویژه تهیه کرده‌اید و طبق تنظیمات لیست ویژه، پیامکی به این شماره ارسال نمی‌شود. می‌توانید با ویرایش و یا حذف لیست ویژه، این مورد را برطرف نمایید.

من از شرکت دیگری یک پنل خریداری کرده‌ام و چندین شماره در آنجا دارم، آیا امکان انتقال شماره‌ها به سامانه شما وجود دارد؟

بله، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است. کافیست شرکتی که شما قبلا از آن‌ها سرویس می‌گرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نمایند و اعلام کنند که شماره‌ها را به آریا فناوری انتقال دهند.

حداقل شارژ اعتبار چقدر است؟

هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد، شما می‌توانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.

در خصوص اینکه می‌خواهم پیام‌های دریافتی در پنل به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتابیس سایتم ذخیره بشود، لطفا راهنمایی کنید.

برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات > انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامترهای مورد نظر تنظیم نمایید. همچنین می‌توانید از طریق متد GetMessages از طریق وب سرویس پیامک‌های دریافتی خود را دریافت نمایید.

حداکثر تعداد آرایه پیامک در یک مرتبه از وب سرویس چند عدد است؟

حداکثر تعداد آرایه در یک مرتبه ارسال از طریق وب سرویس 100 عدد می‌باشد.

آیا امکان عودت پنل وجود دارد؟ شرایط به چه صورت است؟

بله، شرایط در قرارداد ذکر شده است.

با خط ثابت یا اپراتور 5000 پیامک فلش ارسال می‌نمایم، اما ارسال نمی‌شود؟

ارسال فلش روی خطوط ثابت و اپراتور 5000 غیر فعال می‌باشد.

ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می‌باشد؟

ارسال از خطوط ثابت برای کاربران تهرانی با پیش شماره 021 و برای شهرستان‌ها با پیش شماره 21000 می‌باشد. کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی‌شوند.

آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشورها وجود دارد؟

بله، امکان ارسال پیامک به سایر کشورها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می‌باشد. تقریبا کل کشورها و اپراتورها پشتیبانی می‌شوند. هزینه پیامک‌های بین المللی نیز در حدود 20 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می‌باشد.

در صورتیکه قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟

این کار توسط وب سرویس قابل انجام است. مستندات و نمونه کدها به زبان‌های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنمای سامانه موجود می‌باشد.

یک نرم‌افزار داریم که می‌خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم، آیا این امکان وجود دارد؟

بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید.

آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است؟

در حال حاضر ارسال پیامک فارسی از نام تجاری با اختلال مواجه می‌باشد.

آیا شارژ پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می‌شود؟

خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ‌گاه سوخت نمی‌شود و در صورت تمدید پنل در سال‌های آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

چرا پنل‌های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت‌ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می‌کنند؟

ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه، برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک می‌باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش‌هایی برای جذب مشتری استفاده نمی‌کند.

جهت شارژ حساب به شماره حساب‌های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است. لطفا راهنمایی بفرمایید.

روش شارژ حساب در این سامانه به دو صورت می‌باشد: 1- شارژ آنلاین 2- واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید. پس از پرداخت توسط این روش، سامانه به صورت خودکار شارژ می‌گردد. در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت، شما میبایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید. کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آن را تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد.

یک شماره استعلام کرده‌ام، قیمت آن را هم اعلام کرده‌اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است، لطفا توضیح بدهید.

استعلام و ثبت شماره به دلیل این‌که از طریق خود اپراتور انجام می‌گردد بسته به اپراتور 1000 یا 3000 متفاوت می‌باشد. معمولا خطوط 3000 و خطوط 1000 حدودا 24 الی 48 ساعت بعد ثبت و فعال می‌گردند، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا 48 ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد. همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه‌ی خط از حساب شما کسر می‌گردد.

شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک x ریال است، ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است.

قبل از هر چیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه "تعرفه پیامک" را انتخاب نمایید، زیرا در این بخش می‌توانید تعرفه‌های گروه‌های متفاوت (پیش شماره‌های اپراتورها) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آن‌ها مشاهده نمایید. نکته آخر این‌که دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد. استاندارد پیامک یک بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می‌باشد، در صورتی‌که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش‌ها به تناسب افزایش می‌یابد.

آیا ارسال پیامک را در بازه‌های خاصی در روز می‌توان انجام داد؟

محدودیت ارسال تنها برای ارسال‌های انبوه، منطقه‌ای هدفمند و زماندارهای بالای 1000 عدد می‌باشد که برای این موارد تایید ارسال از ساعت 9 صبح لغایت 22 انجام می‌شود و خارج از این بازه امکان ارسال انبوه بیش از 1000 شماره مقدور نخواهد بود.

اینکه در گزارش اعلام شده است "ارسال شده" به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا این که فقط از طرف ما ارسال شده است؟

یعنی پیامک از طرف ما به مخابرات ارسال شده است، این‌که دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه "به‌روز نمایی گزارش تحویل" قابل استعلام است.

آیا هزینه پیامک‌های ارسال نشده باز می‌گردد؟ لطفا توضیح دهید.

پیامک‌های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد، پیامک‌هایی که به هر نحوی ارسال نشده‌اند و پیامک‌هایی که ارسال شده‌اند ولی Deliver نشده‌اند. مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت. ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن‌های مخابراتی، پیامک تحویل گوشی نشده باشد. این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع سامانه هم قادر به بازگشت چنین هزینه‌ای نخواهد بود.

از موبایل به یکی از شماره‌های عمومی پنل، ارسال پیامک انجام دادم (مثلا 1000xxxx) ولی پیامی در پنل دریافت نمی‌شود. لطفا بررسی کنید.

بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی (اشتراکی) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد. باید دقت بفرمایید که فقط شماره‌های اختصاصی هستند که دریافت دارند. در صورتی‌که هیچ‌یک از شماره‌های شما اختصاصی نیستند می‌توانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.

من چند منشی پیامک تعریف کردم ولی با ارسال پیامک به سامانه همه منشی‌ها برای من ارسال می‌شود. لطفا راهنمایی بفرمایید.

کار منشی پیامک این است که در صورتی‌که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا متنی که شما تعیین کرده‌اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد. اگر می‌خواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به‌گونه‌ی دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش "تحلیلگر" استفاده فرمایید.

پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال‌ها "نرسیده به مخابرات" یا "ارسال نشده" بود. وقتی مجددا به این مخاطبین ارسال انجام دادیم باز هم همین وضعیت ادامه داشت، لطفا توضیح بدهید.

وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کردیم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است. مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آن‌ها همیشه به شکل مذکور است در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند. هزینه پیامک‌های نرسیده به مخابرات به حساب کاربری شما بازگردانده می‌شود، در کلیه خطوط پیامک‌های نرسیده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب می‌شود.

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

مخابرات پیامکی با مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای مشترکین ارسال نمود. مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط تبلیغاتی، پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.
از خطوط 1000، 2000، 3000، 5000 و 021 همان ابتدای ارسال، به شماره‌های موجود در بلک لیست، پیامک ارسال نشده و بنابراین هزینه‌ای کسر نخواهد شد و تعداد آن‌ها در قسمت ارسال نشده مشخص می‌شود. البته این مورد شامل شماره‌های موجود در لیست سیاه ایرانسل نمی‌شود زیرا ایرانسل لیست سیاه خود را به اپراتورها اعلام ننموده است.
در مورد شماره‌هایی که در لیست سیاه باشند و بعد از ارسال وضعیت آن‌ها مشخص شود، در گزارش دریافتی از ارسال، نوع گزارش تحویل، در مورد خطوط 1000 عبارت "ارسال نشده به مخابرات"، در مورد خطوط 2000 عبارت "لیست سیاه"، در مورد خطوط 3000 عبارت "ارسال نشده به مخابرات" و در مورد خطوط 021 عبارت "خطای مخابراتی" نمایش داده می‌شود.
برای رفع این مورد کافیست مشترک از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال نماید.
دقت نمایید که برخی از خطوط خدماتی بوده و متعلق به شرکت‌ها و ادارات دولتی و مراکز حساس می‌باشند (مثلا خودروسازی، بیمارستان‌ها، وزارتخانه‌ها و...) این خطوط شامل لیست سیاه نمی‌شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان‌دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی‌باشد.

تفاوت شماره‌های عمومی و اختصاصی چیست؟

خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است. از آنجاییکه این خطوط به نام ما هستند، مسئولیت تمامی ارسال‌هایی که از این خطوط صورت می‌پذیرد مستقیما برعهده ما می‌باشد. تمامی پیامک‌های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش‌های ارسال منطقه‌ای هدفمند، ارسال انبوه و ارسال به کدپستی قرار دادیم چرا که این بخش‌ها توسط ما تایید می‌شوند.

آیا می‌توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟

خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند، بلکه یک شماره‌ایست که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است. برای همین این شماره عمومی (اشتراکی) نامیده می‌شود.

من با خط عمومی یک ارسال منطقه‌ای ارسال کردم ولی تایید نشده و توضیح داده شده "با خط اختصاصی ارسال نمایید". لطفا دلیل این امر را توضیح دهید.

همانطور که در سوال "تفاوت شماره‌های عمومی و اختصاصی چیست؟" توضیح داده شد، مسئولیت کلیه ارسال‌ها از این خطوط بر عهده ماست بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد. به عنوان مثال: پیامک‌های پزشکی و درمانی، تبلیغات لاغری، تورهای خارج از کشور، ارز، سهام و وام‌های بانکی، فروش قطعات زمین آپارتمان و املاک و ...

من از بخش ارسال منطقه‌ای یک ارسال انجام دادم ولی وضعیت را به من "منتظر تایید" نمایش می‌دهد، لطفا دلیل آن را توضیح دهید.

تمامی ارسال‌هایی که از بخش ارسال منطقه‌ای هدفمند انجام می‌شود ابتدا توسط تیم پشتیبانی تایید می‌شود، بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود.

بنده یک پزشک هستم و قصد ارسال پیامک تبلیغاتی در مورد حوزه کاری و تخصص خود را دارم ولی متاسفانه پیامک‌های بنده تایید نشده است. لطفا دلیل آن را توضیح دهید.

بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک‌های که در مورد حوزه پزشکی، پیرا پزشکی و ... باید توسط نظام پزشکی تایید شود، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی می‌توانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و برای ما ارسال نمایند.

در صورت سفارش شماره جداگانه، آیا هر سال میبایست نسبت به تمدید خط اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟

قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتورها و شرکت‌ها به صورت سالیانه می‌باشد، ولی از آنجاییکه چند سال پیاپی هست که بابت شماره‌ها هزینه‌ای دریافت نشده برخی شرکت‌ها به اشتباه شماره‌ها را دائمی اعلام می‌کنند. در صورتیکه مخابرات هزینه‌ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت نماید، در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد، این سامانه قادر است تا 5 میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید.

انواع پنل های کاربری تعرفه خطوط پیامکی